Vecka 8. 9/1

50 dagar har jag varit gravid idag, 50 långa dagar, gick in i vecka 8 idag, två veckor har jag mått illa, spyr och har mig, är förjävla trött och " sjuk" känsla, brösten kliar och spänner, livmodern ömmar, undra om de ligger en liten pojke där inne som älskar att jävlas med sin mamma, jag måste äta någonting var 4 timme annars mår jag illa, de gör ont i magen när jag blir för kissnödig, jag och blivande fadern kallar honom rufsis, men Andreas tror de är en tjej så han säger ibland rufsan, med tanke på att hen kommer förmodligen ärva allt mitt lockiga hår.. Magen börjar nog kännas lite större, känner mig allmänt tjock, vi har pratat om namn, vi har några favoriter, men dom håller vi hemliga ett tag, om 4 dagar ska vi till barnmorskan för första gången. Och de känns pirrigt, jag hoppas illamåendet släpper snart, när jag jobbar dag så är de värst,  denna vecka var att Andreas väckte mig 04, tog en illamående tablett, somnade om, Andreas väckte mig 06, frukost på sängen, sen ligga blixtstilla i 50 minuter sedan upp klä på mig och åka till jobbet, då slipper jag att må illa ! Tackar mitt hjärta för all hjälp ! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback