Söndags babbel

 
 
Jobbar natt igen, ingenting att rekommendera när man är bakis, men stachen lär ju komma in ifrån nåt håll och inte är det någonstans än mitt. Igår var det ju partaj om någon missade den meningen, vi hade det riktigt roligt, var ett glatt gäng hos mig och inte mindre än 6 redbull vodka och två cider och en 50/50 förtärde jag under kvällen. Och ja kroppen klarar ju inte av alkohol. Enligt läkarens ordination så är alkohol mer eller mindre livsfarligt, men jag älskar ju att leva farligt och tära på gränserna så ! Jag vet ju av erfarenhet att akuten väntar ju oftast när jag är bakis eller full. För kroppen klarar inte att ta hand om både alkoholen och " djävulens mästerverk" nästa tid jag har hos läkaren är ju nästa vecka och jag hoppas att jag inte behöver göra tidigare besök. Jag har mått bra några dagar, känner av illamående men har fått nå fantastiska tabletter som inom 10 minuter är illamåendet borta. All denna skit sätter sig på psyket, att inte har en endaste aning hur dagen kommer sluta är påfrestande. Att inte veta vad jag kan äta utan att spy halva dagen. Man lär sig av sina misstag och jag vet att frukost är ju uteslutet. När jag jobbar nätter såhär så får de ju en att ofta sitta och filosofera att jag tar det mesta alldeles för ofta allt för givet. Och ofta bara tänker på mig själv, jag har helt tappat empati för andra. Jag har så svårt att se ifrån någon annans perspektiv nu för tiden. Jag är känslokall. En känslokall fitta om det nu passar. Men jag har utvecklat en försvarsmekanism att jag struntar i allt, jag orkar inte lägga nå  Energi på nåt som inte gynnar mig. Men allt detta har utvecklas av allt som hänt. Att jag blev sjuk blev en konstig vändpunkt, en helt fel vändpunkt. Jag började tänka på mig själv endast, förr var jag en sån som kunde sitta och plåga mig själv, grubbla över saker som gör ont. Tänka tillbaka på specifika tillfällen. Sånt vägrar jag nu. Total vägrar att må dåligt över sånt som jag inte kan påverka. Bra låter det i vissa öron att man har slutat att grubbla över det förflutna. Så någonting positivt i detta sjuk dramat kom ju fram.
 
Nu släpper vi detta och går över någonting väldigt roligt, detta härligt videoklipp bjuder jag på ! 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback