Natt

Känner pressen att skriva varje natt nu när jag jobbar, och konstigt nog vid 01. När jag kom hem ifrån jobbet så var jag något sjukt trött, sov bara i 4 timmar sen sa resten utav dagen swich. Hann med en långpromenad och matlagning typ. Även sov i någon timme på eftermiddagen. Imorgon är det sista natten, skönt eftersom jag har inte sovit en natt hos mig sen i lördags. Saknar faktiskt det. Har en inneboende för tillfället, fast bara på nätterna. Min bror har tagit över min lgh då, fan skulle ju kunna ha hund nu ju ! När han hänger hos mig på nätterna, men rädslan att få genomgång denna hemska upplevelse igen skrämmer mig, totalt vägrar att köpa hund, hur mycket jag än vill ha en rottweiler tik, en liten Ebba ! Kanske om ett par år, när jag har en man som TAR ansvar han med. 6 timmar kvar på denna natt, känns både bra och dåligt. Jag kan om jag vill sova en stund nu, men jag är för pigg för det, jag vet att personen jag är hos kommer vakna om 3 timmar ca och jag får ju sova för henne, men det är bara strunt på tv men jag har ju netfix på ipaden och där finns de ju ett bra utbud utav bra filmer.

Idag är det var Novas dag, så funderade Jag på vart och när och om jag ska gräva ner hennes aska, förtilfället står den på barskåpet, ( tillsammans med de viktigaste ) men jag vägrar att sprida askan, dels för att de är inte aska allt, man hör benrester och dom vill jag gärna inte se. Men det fanns två platser som Nova älskade mest utav allt, golfbanan och stugan. Det kommer förmodligen bli på stugan eftersom jag tror inte att de är så lyckad att gräva ett hål på en golfbana direkt ! Men detta är någonting som jag inte är redo för än, så det blir nog inte i sommar, jag tycker att det känns skönt att ha henne hemma. Jag har alla hennes leksaker kvar, och hennes snuttis ( ett gosedjur) finns i mitt sovrum. Ni vet Nova ville alltid sova med någonting, alltid var det ett ben som hon absolut skulle ha i sängen, och även snuttis, så ibland när hon hade glömt de, så sa man till henne att " Nova nu har du väl glömt någonting, vart är snuttisen då ? Vart är benet? " och då sprang hon direkt och hämtade det, go hunden alltså ! Jag lärde henne även att ge kram, satte man sig på huk och sa " får jag kramen" så hoppade hon upp med framtassarna och satt dom runt ens huvud. Och eftersom jag hatar när hundar slickar på en så gjorde aldrig Nova det, så när man ville ha en puss så trök hon sin kind i mot min mun så skulle man pussa på henne. Hon älskade det, hon kunde komma fram i soffan och ville ha pussar.

Ni kanske tycker att det är underligt att Jag är så ledsen över denna hund. En HUND, men hon var så mycket mer, alla äskade Nova. Hon var så social och klok, hon förstod vad man sa och hon var hur mysig som helst, varje natt skulle hon sova under täcket med mig, hon kom och krafsade på täcket så kom hon under, vi sov ofta sked och hon sov på kudden, och hennes varma kropp värmde och var så mysig, senaste i morse smekte jag lakanet och bara önskade att Nova låg där, och jag skulle kunna ge allt bara för att få känna hennes värma kropp en gång till..




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback